Saturday, 20 December 2014

7 KELEBIHAN Zikir Ya Wahhab

Assalamualaikum...Selamat Pagi semua.. Hari ni Zaty nak share tentang kelebihan Zikir Ya Wahhab.. Banyak kelebihan.. Ni adalah salah satu sebab kenapa Zaty bertahan dengan bisnes Shaklee.. Sebab Mentor Zaty selalu pesan amalkan Zikir ni..

Kelebihan Zikir Ya Wahhab
Jom sama-sama amalkan. Dari terpaksa akan jadi biasa. i. InshaAllah, lama kelamaan akan jadi rutin.

Maksudnya:
AL-WAHHAB, Yang Sentiasa Memberi. Allah s.w.t.mencurahkan rahmatNya ke atas makhlukNya.Dia Maha Pemberi.

Rahsia kehebatannya:

1-Menjadi terkaya dan terkenal
Bila membaca Ya Wahhab 300 kali setiap hari atau selepas setiap solat fardhu,insya Allah anda akan dikurniakan kekayaan,kemakmuran dan kemasyhuran.Jika anda mengamalkan solat sunat Dhuha dan membaca Ya Wahhab 41 kali di sujud yang terakhir,insya Allah anda akan dirahmati dengan harta yang banyak.Peluang akan datang dengan mudah sekali.

2-Permintaan dimakbulkan
Siapa yang membaca Ya Wahhab 7 kali sebelum meminta sesuatu,insya Allah permintaanNya akan diperkenankan.Jika dibaca 100 kali dengan tangan menadah ke langit,doa anda akan dimakbulkan.

3-Mencari pekerjaan
Siapa yang tidak mempunyai pekerjaan atau sangat miskin,hendaklah dia mengamalkan solat sunat,kemudian sujud dan membaca 70 kali Ya Wahhab.Dia akan mendapat makanan tanpa disangka-sangka(dari kawan,jiran atau seumpamanya).

4-Membayar hutang
Jika anda mempunyai hutang yang banyak tetapi tidak ada wang untuk membayarnya,kerjakanlah sembahyang sunat hajat atau nafil 2 rakaat selepas tengah malam setiap Khamis selepas Maghrib dan Isyak,kemudian memalingkan wajah ke langit dan membaca Ya Wahhab 111 kali.Kemudian hendaklah dia membaca Al-Fatihah dan ini hendaklah dilakukan 3 malam berturut-turut(tiga Khamis).Insya Allah keperluan anda akan tersedia dan hutang akan dapat dilangsaikan.

5-Menjauhi kelaparan
Baca Ya Wahhab 41 kali di sujud terakhir solat Zuhur,insya Allah anda tidak akan merasa lapar.

6-Dimakbulkan doa
Baca Ya Wahhab 7 kali selepas berdoa pada bila-bila masa,kemusykilan anda akan terjawab dan permintaan anda akan diperkenankan,insya Allah.

7-Membebaskan diri
Jika ditangkap oleh musuh atau pendapatan anda tidak mencukupi,bacalah Ya Wahhab 100 kali selama 3 hingga 7 malam selepas solat sunat nafil 2 rakaat di tengah malam.Insya Allah anda akan berasa bebas atau mendapat rezeki yang banyak.

Semoga bermanfaat untuk semua.. Selamat Beramal...😊😊

Thursday, 18 December 2014

14 TIPS Elak Sakit Musim Hujan

Selamat Petang semua...Sekarang ni kat kelantan dah 3 hari berturut-turut hujan turun tak berhenti..keadaan pun sejuk ke...Banjir pun dah berlaku di sesetengah kawasan..Biasa la kan penghujung tahun, musim tengkujuh melanda di negeri-negeri Pantai Timur. Dengan keadaan cuaca yang tidak menentu ni, mungkin ramai yang akan mudah terkena PENYAKIT dan tahap kesihatan seseorang pun akan menurun. 

Ini adalah antara beberapa tips untuk anda MENJAGA KESIHATAN badan pada musim hujan..


TIP ELAK SAKIT MUSIM HUJAN

1) MANDI SEGERA 

- Sediakan payung sebelum hujan . Jika anda memiliki motosikal atau meredah jalan ketika hujan, pastikan anda memakai baju hujan atau payung. Walaupun sekadar air hujan, tetapi ia mengandungi pencemaran dan tidak bersih..Oleh sebab itu, kalau korang terkena air hujan , cepat-cepat la mandi dan bersihkan diri..Kalau tidak, mungkin anda mudah dijangkiti demam atau sakit kepala.

2) SEDIAKAN AIR SUAM 

- Selesai mandi, badan akan kesejukan dan boleh menyebabkan ketahanan badan anda akan menurun. Oleh itu, sediakan la MINUMAN panas untuk MENJAGA suhu badan. Minuman terpulang pada anda, teh atau lemon dengan madu atau halia  mengikut citarasa anda.

3) BERSIHKAN TANGAN DAN BERUS GIGI

- Biasakan membersihkan tangan apabila sampai ke rumah sama ada sebelum makan atau selepas menggunakan bilik air. Lakukan setiap hari walaupun bukan pada musim hujan , jadikan kebiasaan untuk anda supaya tidak membawa VIRUS atau bakteria. Jangan lupa memberus gigi juga ye sebelum tidur.

4) MINUM AIR 

- Musim hujan ni, udara terasa lebih dingin dan kebanyakkan anda mungkin malas untuk minum air kan?? Sebenarnya, masalah ini la yang menyebabkan anda mudah mengalami masalah DEHIDRASI . Pastikan anda mengamalkan pengambilan air minuman sekurang-kurangnya 1.5 liter sehari.

5) JANGAN BERJAGA MALAM 

- Seelok-eloknya , anda tidur la pada waktu yang tepat kerana ia boleh mengembalikan KETAHANAN badan dan MEMULIHKAN stamina.

6) PENGAMBILAN MAKANAN SIHAT

- Pastikan anda mengambil pemakanan yang berkhasiat ye uolss sepanjang musim hujan ni. Pengambilan makanan berkuah seperti sup atau sayuran akan menjaga suhu badan anda. 

7) MAKAN YOGURT 

- Ia bukan sahaja untuk DIET tetapi kandungan khasiatnya menguatkan lagi ketahanan badan. Yogurt juga mampu MELAWAN penyakit dan melawan virus pada sel darah putih.

8) MAKAN IKAN 

-  Pastikan anda memasukkan menu ikan sebanyak dua hidangan dalam seminggu . Ini kerana asid lemak OMEGA - 3 dapat membantu meningkatkan sistem imunisasi. Anda juga boleh mengambil bayam dan sayuran lain yang kaya dengan nutrisi. Nak senang kan..anda juga boleh telan Omega Guard Shaklee.. Minyak ikan terbaik..

9) AMBIL MAKANAN KAYA VITAMIN C

- Vitamin menjadi PERISAI segala penyakit . Oleh sebab itulah, dengan mengambil BUAH dan SAYURAN yang kaya dengan VITAMIN C , ia dapat membuatkan badan anda lebih kuat , sihat dan bebas dari penyakit. Nak senang kan telan je Vitamin C Shaklee..1 tablet bersamaan dengan 7 biji setengah buah oren..

10) SENAMAN SETIAP PAGI 

- Jangan abaikan senaman kerana ketika hujan, badan memerlukan banyak pergerakan untuk anda aktif dan melawan penyakit. 

11) ALIRAN UDARA YANG BAIK 

- Walaupun mendung dan hujan , anda boleh membuka sedikit jendela atau tingkap untuk aliran udara baru. Ini untuk mendapatkan udara yang lebih baik.

12) MANDI MALAM DENGAN AIR SUAM

- Dengan keadaan cuaca yang sejuk, tidak salah untuk anda mandi pada waktu malam, tetapi biar la dengan air suam kerana ia mampu merehatkan otot-otot yang tegang stress selepas seharian bekerja. Tambahkan aromaterapi untuk membantu anda tidur dengan lebih nyenyak.

13) SEDIAKAN PAYUNG

- Tidak kira matahari panas atau cerah , Sentiasa la menyediakan payung..Bak kata pepatah " langit tidak selalu cerah ".

14) JAGA KEBERSIHAN RUMAH 

- Musim hujan menyebabkan banyak takungan air . Kesannya , nyamuk boleh membiak dan membawa penyakit. Jadi, jangan la lupa membersihkan kawasan rumah lebih daripada biasa agar sampah tidak menimbun dan tiada takungan air.


SUMBER - RAPI DEC 2014

Sekian saja tips perkongsian ... Uollsss yang sedang menghadapi musim hujan..Apa kata jangan lupa amalkan tips-tips berkenaan ye..Bagi yang menghadapi Bencana Banjir..Zaty harapkan kalian semua dalam keadaan selamat dan Zaty doakan keadaan pulih seperti biasa...Jangan main air banjir ye kerana keadaan itu boleh membahayakan kesihatan dan nyawa anda...=)

Wednesday, 17 December 2014

7 RAHSIA Kenapa kena pilih Collagen Shaklee


Collagen Powder ialah suplemen kolagen tercanggih yang mengandungi 4,000mg ekstrak Kolagen RSS (Red Snapper Scale) proprietari yang tulen dan berkualiti tinggi daripada sisik ikan merah. Kolagen Shaklee mempunyai molekul yang amat ringan, lebih kurang 1,000 Dalton*, menyebabkannya mudah diserap oleh tubuh bagi merangsang sintesis kolagen pada lapisan dermis. Jom kita tengok RAMUAN Utama yang ada dalam Collagen Shaklee dan kenapa uolsss perlu pilih ..

FUNGSI RAMUAN UTAMA

1) KOLAGEN DARI SISIK IKAN MERAH 


- Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang lebih tinggi berbanding dengan kolagen haiwan.


2) EKSTRAK BIJI CAMELIA JAPONICA



- Biji Camellia Japonica terdiri daripada asid oleik , satu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

3) EKSTRAK PFAFFIA 



- Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil , apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camilia Japonica, membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikut amaun air yang banyak ,asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut , lembap dan licin..

4) ELASTIN FROM KOLAGEN IKAN



- Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang , memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen Ikan mengandungi elastin yang berfungsi untuk mengekalkan kulit menjadi tegang dan anjal.

5) VITAMIN C DAN VITAMIN B 



- Vitamin C menggalakan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. 
- Vitamin B turut serta dalam metabolisme karbohidrat , lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.

6) EKSTRAK KEKERANG



- Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting di dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7) LACTOBACILLUS ACIDOPHLUS



- Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.


Ini adalah rahsia kenapa uolsss perlu buat pemilihan yang bijak dengan memilih COLLAGEN SHAKLEE..Bukan sahaja memberi khasiat ,mengecilkan liang pori, kedutan garis-garis halus, malahan membuat kulit lebih lembut dan licin..



PERINGATAN...Sehingga 31 DECEMBER 2014 ni je taw...lepas pada tarikh tu, uolss kena tunggu 9-12 bulan baru la Collagen muncul kembali...jadi , buat la plihan bijak ye uolsss... =)

~ TESTIMONI PENGGUNA ~



Nak dapat collagen shaklee dengan HARGA PROMOSI...Boleh hubungi Zaty ye..


Tuesday, 16 December 2014

8 MANFAAT COLLAGEN SHAKLEE

Assalamualaikum..Selamat Pagi..disebabkan bulan ini ada PROMOSI COLLAGEN Shaklee dan setahun bakal tak ada kat pasaran..Zaty sambung lagi bercerita tentang collagen...Heheheh..best or collagen ni...sesiapa perempuan yang nak CANTIK dan nak AWET MUDA pun pasti suka kalau dengan tentang produk berkaitan kolagen ni kan...jom kita tengok serba sedikit tentang kolagen ni..


Apa itu KOLAGEN?

Kolagen merupakan sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit. Secara semulajadi, terdapat lebih kurang 30% kolagen di dalam tubuh badan kita dan ia terdapat dalam kulit, tulang dan juga gigi.

Masalah timbul apabila manusia semakin tua, kandungan kolagen di dalam badan semakin berkurangan. Pengurangan inilah yang menyebabkan kulit menjadi berkedut.


Jom kita tengok plak KELEBIHAN COLLAGEN SHAKLEE ni plak...

MANFAAT UTAMA

Semakin kita menginjak usia. tubuh kita semakin kurang menghasilkan kolagen yang mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus .Kulit juga akan mudah semakin kendur. Umur bukannya hanya satu faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen di dalam tubuh kita. Kerosakan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas diudara, air dan nutrisi, merokok dan lain2.  

Collagen Shaklee mampu membantu kulit kita mengekalkan elastriti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-kedut.
  • Kolagen bermanfaat dalam membantu MENGUATKAN RAMBUT dan meransang PERTUMBUHAN semula.
  • Kuku akan menjadi kuat, bintik putih akan HILANG dan pangkal kuku akan MENGEKALKAN warna yang SIHAT.
  • Kulit akan KURANG KERING dan elastisiti akan bertambah baik . Kulit juga akan SEMBUH dengan CEPAT dan ini akan membantu mengurangkan PARUT.
  • Membantu MENGHILANGKAN tanda PENUAAN,
  • Membantu menguatkan TULANG dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh.
  • Membantu mengurangkan KESAKITAN dan geseran di sendi-sendi.
  • Membantu mengekalkan OTOT MATA supaya tetap anjal.
  • Memastikan otak anda sentiasa SIHAT. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen.
Dah taw kan MANFAAT COLLAGEN Shaklee ..Jom dapatkan segera.. Nak dapatkan COLLAGEN SHAKLEE.??.Sehingga 31 December je taw...lepas ni dah tak ada,,jangan menyesal..tak grab awal-awal.hihihi..setahun tak ada..Nak dapatkan COLLAGEN PROMOSI Buy 3 FREE 1..Boleh hubungi Zaty ye..nak dapatkan 1 pun boleh..



Saturday, 13 December 2014

Perbezaan Collagen Shaklee


Disebabkan bulan ni bulan PROMOSI Collagen...dan kena tunggu SETAHUN plak baru ada kembali..Zaty nak share apa MANFAAT Collagen ni yang berlainan dengan produk lain.

Collagen Shaklee adalah supplemen kolagen yang unggul yang mengandungi 4,000 mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah), Proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular. 

1000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap ole tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Ia diperbuat daripada 7 ramuan utama iaitu ekstrak biji Camelia japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, lactobacillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B yang digabungkan untuk mempertingkat keberkesanan kolagen RSS serta menyokong kecantikan anda dari dalam dan luar. 

Jom jadi PENGGUNA yang bijak untuk dapatkan kulit yang cantik dan kesihatan yang berpanjangan..

Sementara bulan ini ada dalam pembelian..meh la REBUT peluang dapatkan COLLAGEN Shaklee..1hb Januari 2015 dah tak ada taw..jangan menyesal plak..hikhikhik..Nak dapatkan Collagen,,jangan malu-malu cari Zaty ye...



PROMOSI COLLAGEN SHAKLEE - BUY 3 FREE 1

Shaklee ni memang suka buat kejutan kan..awal bulan hari tu, PROMOSI DOUBLE Vitamin C dan Vitamin E...tup tup...10hb dapat mesej dari shaklee...PROMOSI COLLAGEN plak...

".Atas sebab garis panduan proses pendaftaran yang baharu dikenakan oleh kerajaan Malaysia, Collagen akan diberhentikan penjualan buat sementara waktu bermula 1 Januari 2015. Ini bermakna anda ada masa sehingga 31 Disember untuk membeli produk ini...Oleh kerana tempoh pendaftaran permohonan lesen produk yang baru akan mengambil masa 9 - 12 bulan, pihak Shaklee berbesar hati memberikan kepada anda PROMOSI beli 3 percuma 1.."

Sampai hujung bulan DECEMBER ni je taw...masuk bulan JANUARI memang dah tak ada dah COLLAGEN ni.. setahun plak la kena tunggu...Harga plak memang boleh anda tersenyum taw...sebelum terlambat, baik la borong cepat ye...tahun depan JANGAN cari dah taw...memang dah tak ada kat HQ atau branch ni... Jadi, bagi anda peminat collagen Shaklee ini dan yang ingin kekalkan kecantikan serta kesihatan...REBUT la peluang yang ada untuk borong COLLAGEN ni..beli 3 percuma 1 buat stok kat rumah..boleh dapat keahlian PERCUMA taw...


Jom dapatkan dengan SEGERA.. promosi hujung tahun yang memang sangat-sangat berbaloi...PROMOSI untuk kulit CANTIK...tahun depan mesti ramai yang cantik dan gojesss kan...i likeeee...hihihihi

Hubungi Zaty untuk order dan dapatkan KONSULTASI percuma..


Monday, 8 December 2014

Promosi Hujung tahun - Promosi Berkembar Shaklee

Hujung-hujung tahun ni bukan Mall je buat sales hujung tahun...TAPI....Shaklee pun buat tau..Promosi Berkembar untuk bulan ini...iaitu VITAMIN C dan VITAMIN E..Vitamin untuk cantik..Dua Vitamin ni antara Vitamin kesukaan Zaty taw.

Shaklee tawarkan PROMOSI BELI 6 PERCUMA 1 untuk VITAMIN C dan VITAMIN E,,,Serta PROMO TWIN PACK DISKAUN 5%.. Wowwww..best kan..

Dah la dua produk plak tu yang promosi tu...Bukan selalu taw..jom la rebut peluang..Kalau Vitamin E boleh free membership dan cash bonus..



DOUBLE PROMO BUY 6 FREE 1



PROMO TWIN PACK DISKAUN 5 %


Jom dapatkan sementara PROMOSI di bulan December ini...Boleh hubung Zaty ye..


Selamat Datang


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...